My Blog List

Monday, January 16, 2012

Permata yang Telah Hilang

Kubur Arwah bonda setelah 7 hari arwah meninggal....
Al-Fatihah


Ibu,
Dikedinginan Malam Sunyi,
Terkenang daku akan pemergianmu,
Dibuai sejuta kenangan manis,
Disiram segar, subur, kasih penuh rindu,
Mengiringi pemergianmu,

Ibu,
Sejuta keampunan kupinta darimu,
Buat pengampun dosa kerdil ini,
Buat menebus kekuranan melayani hayatmu,
Buat melunas hutang jiwa,
Seorang anak terhadap ibu,

Oh, Ibu,
Kutinggalkan jasadmu di kuburan ini,
Namun izinkan aku bawa pulang kasih sayang mu,
Izinkan kubawa semangat dan doamu,
Izinkan aku pulang berbekal keampunan dan redhomu ibu,
Doakanlah aku ibu, agar bersemangat menyambung amal ibadahmu,
Berbekal akal, ilmu dan iman yang engkau ajarkan dulu,
Ya Tuhan,
Ku titip jasad ibu untuk engkau rahmati,
Ku pinjam jiwa kental dan kasih sayang ibu,
Buat bekal hidup yang berbaki,
Ku rayu keampunanmu segala dosanya robbi,
Hidayahkan aku apa sahaja,
Demi menebus dosa ibunda,

Biar nyawa, harta, dan jiwa ini jadi galang gantinya,
Janganlah kau siksa dia wahai tuhan,
Aku pohon, aku rayu padamu setulus jiwa,
Rahmatilah, kasihanilah dia….
Sepertimana ia mengasihani aku sejak kecil,

Ya allah, ya Tuhanku,
Aku berpegang kepada janjimu, janji rasulmu,
Izinkan aku menyambung amal ibu,
Izinkan aku memenuhi tawaran janjimu,
Demi ibuku,
Demi ibuku,
   Demi ibuku….

Alfatihah buat Almarhumah Nuripah Binti Aziz 
ibunda ku yang tersayang….
 Semoga Arwah tenang di alam sana.......

No comments:

Post a Comment