My Blog List

Monday, January 16, 2012

Terlepasnya Satu Beban

Alhamdulilah, tarikh 16hb Januari 2012 merupakan tarikh keramat buat diriku, setelah memegang tampuk kepimpinan JTK KIAS selama satu penggal, akhirnya secara rasminya jawatan yang aku pegang telah bertukar ganti dengan kepimpinan yang baru..Bersyukur ke hadrat ilahi kepimpinan yang naik juga merupakan sahabat seperjuangan ku sendiri.. Moga-moga aku doakan agar mereka dapat menjalankan amanah dengan baik..

Aku cuma terkilan, kerana bezanya pilihanraya kali ini dengan pilihanraya semasa aku dicalonkan sebagai wakil yang bertanding, tidak semeriahnya pilihanraya dahulu samada pilihanraya JTK mahupun pilihanraya PMKIAS.... namun itu tidak menjadi permasalahan, cumanya aku terfikir, adakah mahasiswa KIAS tidak cakna dengan perkembangan semasa KIAS?? adakaha mahasiswa kias sekarang hanya mementingkan kerja peribadi sendiri berbanding program2 yang di anjurkan oleh kias?? Tambahan pula tanggungjawab memilih pemimpin merupakan satu tanggungjawab kepada semua mahasiswa untuk memilih calon kepimpinan yang baik. Namun demikian, moga-moga kepimpinan yang baru ini dapat melakukan lebih baik berbanding kepimpinan sem lepas.

Akhir sekali, buat sahabat2 sekalian, biar siapa pun pemimpin kita, mahupun hamba sekalipun, muda sekalipun, letakkan lah taat dan wala' kita kepada pemimpin kita, selagi mana dia tidak melanggar quran dan sunnah.....Wallahualam....

'Selamat bertanding sahabat2 sekalian'

No comments:

Post a Comment